6 MILJOEN KLANTEN, 

10 MILJOEN ARTIKELEN

Het de klant
gemakkelijk maken

Cstories Knop terug
DCG knop lees meer

“Wij zijn een snelgroeiend dynamisch bedrijf”, vertelt Van Rooijen. “En we hebben heel veel ideeën hoe we onze winkel nog beter kunnen maken voor onze klanten.” Bol.com heeft een assortiment van ruim 10 miljoen artikelen, bijna 6 miljoen klanten, en verkocht op het drukste moment van 2015 zo’n 10 artikelen per seconde. De ontwikkeling en operatie van online, mobiele en veilige applicaties vragen dus nogal wat kennis. “Onze IT-engineers maken dan ook het verschil.”

 

Zowel functioneel als non-functioneel is het een enorme uitdaging om dergelijke volumes te managen. Innovatie en schaalbaarheid zijn key, reden waarom de IT-engineers van bol.com gefocust zijn op algoritmes en fact-based werken. “Het bouwen van software voor grote datavolumes is een specialiteit, en wij zijn er heel goed in geworden”, aldus Van Rooijen.

Het verschil

maken

2_487
2_424

De ontwikkeling en operatie van online, mobiele en veilige applicaties vragen nogal wat kennis. 'Onze IT-engineers maken dan ook het verschil. De IT-engineers van bol.com zijn gefocust op algoritmes en fact-based werken.'

5/17
Loading ...